Cronica Truda in Iasi: Prestatie de zile mari

Obisnuita fiind ca nici un concert sa nu inceapa exact la ora la care a fost programat am ajuns in The Hand chiar la ora 21. Singura problema a fost ca nu am mai prins la intrare banderola specifica, cu Truda, de culoare neagra daca nu ma insel, dar in rest nu cred c-am pierdut nimic. Am ajuns numai bine, mai ales ca in scurt timp au inceput sa cante Rotten Remains.

Scena de 2 metri pe maxim 5 sau 6 metri, Misu de la tobe abia se zarea inghesuit intr-un colt, intre perete si bar, iar la un moment dat Magus (vocalul) s-a bagat in public pentru a evita microfonia. Pentru spatiul respectiv, atat de mic, sonorizarea a fost excelenta. Stand chiar intre boxe, m-am ales cu o mica deficienta auditiva dupa Rotten Remains, dar am mai cerut pareri si de la cei care au stat mai prin spate, sa-mi spuna cum a fost sunetul. Intr-un asemenea spatiu se poate afirma, cel putin, ca trupa a fost mai aproape de public.

In jurul orelor 22 au inceput si Truda pregatirile de cantare, in entuziasmul nerabdator al publicului, pentru ca la orele 22:30 sa inceapa concertul. Chiar daca, dupa spusele mai multora, dupa 5 beri nu prea mai conta cine si cum canta, baietii au sunat bine. Si aici au aparut cateva microfonii, dar la o asa scena" si un spatiu atat de vast", nu e de mirare.

Vocalul a presarat spectacolul cu cateva glumite potrivite situatiei, iar un punct culminant a fost reprezentat de interpretarea piesei Popa, la care a cantat si Crivat. Mult asteptat a fost si Violul de la ora 5, cativa indivizi din jurul meu au scandat intr-una numele piesei cam pe tot parcursul concertului, dorinta fiindu-le indeplinita mai pe la final, intr-un cadru cat se poate de adecvat, dupa ce fuseseram speriati de mai multe ori ca urma incheierea.

La sfarsit baietii au multumit organizatorilor si in special Metalhead, pentru ca i-au sustinut de la bun inceput. Dupa cateva ore pline de agitatie s-a terminat si concertul, iar publicul prezent s-a rarefiat destul de rapid. Pot sa spun ca pe langa deficientele auditive cu care m-am ales, am inhalat si o groaza de fum de tigara, pe gratis, de la fumatorii activi. S-au deschis mai multe geamuri la un moment dat, dar cam tarziu, caci pana atunci oricum fusese un fum de sa-l tai cu cutitul. Dar asta e specific localului. Imi era dor de Rock'n'Iasi Indoor, sa pot respira normal in sala de concert, dar totusi in The Hand eram intr-un bar de fumatori (inraiti).

Un spatiu extrem de restrans, a fost primul concert la care am asistat in acest local, dar sonorizarea a fost destul de buna. Dupa spusele unora, a fost excelent, mai ales in comparatie cu unele concerte mari din Bucuresti la care fusesera dezamagiti de sunet.

Waldgeist