Cronica Unleashed - Midvinterblot

Cronica Unleashed - Midvinterblot

Viking metalul suedez se poate spune ca i-a multumit pe impatimitii acestui gen in anul care se sfarseste. Dupa albumul With Oden On Our Side al celor de la Amon Amarth, iata ca vine si "Midvinterblot" din partea trupei Cronica Cronica Cronica Cronica Unleashed - Midvinterblot - Midvinterblot - Midvinterblot - Midvinterblot, al noualea album al acestora. Ca si pe albumele precedente Cronica Cronica Cronica Cronica Unleashed - Midvinterblot - Midvinterblot - Midvinterblot - Midvinterblot, avem aici un death metal in forta, cu putine elemente melodice, care ne aduce imnuri pagane inchinate lui Odin si Thor, cantece de vitejie, eroi, ceva din Lord of the Rings, puse pe un sound agresiv care nu-si slabeste deloc intensitatea pe tot parcursul celor cincisprezece piese cate are albumul.

Cronica Cronica Cronica Cronica Cronica Unleashed - Midvinterblot - Midvinterblot - Midvinterblot - Midvinterblot - Midvinterblot
Cronica Cronica Cronica Cronica Unleashed - Midvinterblot - Midvinterblot - Midvinterblot - Midvinterblot

"Blood of Lies" este numele primei declaratii razboinice de pe "Midvinterblot" care incepe chiar asa, ca un veritabil imn razboinic, adica cu un strigat de chemare la lupta.

Piesa scurta, cu riffuri memorabile, cu un ritm care iti iese cu greu din minte, odata ce a apucat sa-ti placa. Ii urmeaza tot un imn razboinic, de asta data din partea unor cuceritori, "This Is Our World", cu un solo de chitara exceptional, refrenul aduce si un pasaj melodic. "We Must Join with Him" va fi cu siguranta un deliciu pentru fanii LOTR, caci despre Sauron vorbesc suedezii; refrenul este incredibil de catchy, din toate punctele de vedere. "Midvinterblot", piesa care da titlul albumului, aduce din nou solouri de chitara si un refren care iti ramane in minte, este vorba despre intunericul din miezul iernii cand sunt celebrati vechii zei pagani

"In Victory Or Defeat" este foarte rapida, din nou o declaratie razboinica asemanatoare primei piese, "Blood of Lies". "Triumph of Genocide" incepe si se incheie cu un solo melodic, intre care furia se dezlantuie din nou in stilul caracteristic.

Versurile

te fac uneori sa zambesti, trupa se ia foarte in serios si chiar lasa impresia unor razboinici convinsi de menirea lor de saviours. "The Avenger" este o capodopera a genului viking, riffurile sunt din nou atat impresionante cat si neasteptat de memorabile. De altfel pe tot parcursul albumului esti surprins cu inca o piesa foarte buna, bine inchegata, aruncata imediat dupa alta atunci cand crezi ca piesele catchy si remarcabile s-au epuizat, apoi inca una "Salvation For Mankind" este un middlefinger aratat crestinismului si din nou un imn pentru credinta pagana: "Get resurrected/ So I can vomit on the body of Christ", tema este prezenta si pe albumele mai vechi.

Una dintre piesele care imi plac cel mai mult, "Psycho Killer", rapida, scurta, totusi are timp pentru un solo de chitara interesant, vocea lui Johnny incadrandu-se perfect in compozitie.

"The Witch" slabeste un pic ritmul, vocea bate pe alocuri inspre spoken, finalul piesei regaseste insa din nou riffurile agresive si rapide, cu adevarat razboinice, care caracterizeaza "Midvinterblot". In "I Have Sworn Allegiance" remarcabila mi se pare vocea; "Sworn Allegiance" si este numele albumului precedent Cronica Cronica Cronica Cronica Unleashed - Midvinterblot - Midvinterblot - Midvinterblot - Midvinterblot, titlu despre care trupa a spus ca refera la death metalul clasic caruia ei i-au jurat credinta si caruia ii vor ramane fideli atata timp cat vor compune muzica. "New Dawn Rising" aduce punctul culminant de growl al lui Johnny.

"Loyalty And Pride" se deschide iarasi cu un strigat de lupta, "aruncat" din cand in cand si pe parcursul piesei, din nou un refren catchy. Cum se putea incheia albumul decat cu o piesa despre zeii carora le-au fost inchinate bataliile, ca "Valhalla Awaits" (si cea mai lunga de pe album), ce incheie epopeea glorioasa.

Piese pe care subiectiv vi le recomand: "Blood Of Lies", "We Must Join With Him", "Midvinterblot", "The Avenger", "Salvation For Mankind", "Psycho Killer", "I Have Sworn Allegiance".

Un album care merita ascultat, de la care cat de cat stii la ce sa te astepti si care si-a gasit locul in multe topuri ale celor mai bune zece albume death ale anului. Desigur, pentru a-l aprecia la adevarata valoare trebuie sa-i intri in atmosfera, pentru asta un film cu razboinici, eventual vikingi inainte de a-l asculta ar fi cat se poate de potrivit. So enjoy!

UNLEASHED

Cristina N.

1. Blood Of Lies