Cronica Vader la Preoteasa

Cronica Vader la Preoteasa
Ieri seara pe la ora 19:00 am ajuns in fata Casei de Cultura a Studentilor. Am intrat, am ajuns in fata salii mari si am observat ca este goala atat pe dinauntru cat si pe dinafara (ce versuri fac). Motivul era simplu: Nightliner-ul Vader a sosit cu intarziere si de-abia urmau sa inceapa probele de sunet. Constient ca organizatorii au avut ghinion iarasi, am urcat la Old School unde am gasit o gramada de lume buna.

Dupa 2-3 beri in jur de ora 9 am coborat si i-am gasit pe scena pe MG42, deci concertul incepuse deja. Despre show-ul lor nimic nou, acelasi thrash metal ca de obicei. De remarcat ca au sunat cam slab datorita (cred eu) efectelor de chitara `de club` care pe o scena relativ mare si cu un sunet foarte bun nu sunt recomandabile. De remarcat vocea, Fane, care se pare ca si-a intrat bine in rol si a dezghetzat cateva plete in fatza.

MG42

Dupa o pauza de bere si tzigare au urcat pe scena Past Redemption din Bulgaria. Un death cu felii de grind putin cam chinuit. Piesele semanau groaznic intre ele. Daca lipsea jocul scenic chiar ca ne plictiseam toti in sala. Chiar nu stiu ce as mai putea adauga despre bulgari decat ca, din ce-am vazut eu, metalul bulgaresc e cam la pamant cu cateva exceptii minore. Au fost nostimi la o singura faza: Vocalul purta tricou cu...Past Redemption :)

Past Redemption

Ei bine la Taine Preoteasa a luat foc. Inca de la prmele riff-uri se observa pe fatza lor pofta de cantat. Aproape toata sala i-a aplaudat inca de la prima piesa. Nu prea se pot spune multe despre Taine, decat ca tobar mai bun decat Nepo am vazut probabil doar la Psycho Symphony desi si asta e discutabil pentru ca stilul lor de a `chinui tobele` este total diferit. S-au cantat toate piesele lor deja cunoscute cum ar fi `Geniu` (dedicata chiar lui Chuck Schuldiner) sau `Pierdut`.

Taine

Deja orice prezenta scenica Taine a ajuns ca un facut : putin dar foarte bun. La fel ca si la Stufstock anul trecut sau ca la Obituary anul acesta, bucurestenii au inceput in forta si au terminat in glorie lansand publicul doritor de mai mult. Cativa fani chiar au incercat un moshpit de mici proportii, dar se pare ca Taine ramane trupa care te captiveaza prea mult si te indeamna sa o asculti cu atentie.

Se simtea nevoia unui bis, dar din cauza intarzierii au ales sa paraseasca scena si sa lase locul capului de afis Vader. De remarcat sunetul foarte bun de care au avut parte si de remarcat (aviz celor de mai sus) ca daca ai scule, poti suna perfect si poti ridica orice sala in picioare.

Taine

Pe Vader in Romania nu pot sa spun ca ii asteptam cu mare interes, dar m-am bucurat sa ii revad pe meleagurile noastre. A durat ceva pana s-au instalat sculele pe scena (in special setul de tobe), si dupa aproximativ 20 de minute de pauza, polonezii au urcat in aplauzele publicului. De remarcat backdrop-ul enorm care acoperea tot spatele scenei.

Se pare ca de la ultima vizita de acum cativa ani, baietii au ramas cu amintiri placute, vocalul salutand publicul cu un "buna sieara" cat de cat corect articulat, care a fost rasplatit cu ropote de aplauze. Un show in fortza cu piese noi dar si mai vechi.

Vader

Am auzit multe pareri care spuneau ca `Vader au sunat cam urat`. Ei bine, acesta este sound-ul Vader si te poti obisnui cu el doar dupa ce ii vezi live macar o data. Intr-adevar un death metal `murdar` as zice, plin de energie, dar original care pur si simplu nu te lasa sa stai locului. Show-ul scenic a fost ajutat de doua ventilatoare pozitionate in stanga si in dreapta scenei, ventilatoare ce rasfoiau pletele chitarstilor de colo colo, facand ca headbang-ul acestora sa para haotic. Interesant.

Moshpit-ul a fost senzational (clip aici) si ma bucur ca spiritele nu s-au incins atat de tare incat sa se lase cu `imprudentze` daca intelegeti ce vreau sa zic. Dupa concert, nu garantez, pentru ca am auzit ca a fost ceva zumzet afara.

Am mai remarcat pofta de cantat a polonezilor, generata probabil si de publicul prezent in sala, dar si de faptul ca show-ul bulgaresc ce trebuia sa aiba loc cu o zi inainte a fost anulat (nu au mai putut ajunge..probleme cu nightliner-ul) deci erau foarte odihniti. Concertul s-a incheiat apoteotic cu un cover Slayer - Raining Blood, acelasi care l-au cantat si ultima oara cand ne-au vizitat, unii fani spunand ca trebuiau si ei sa fi cantat altceva dar tot de la Slayer :) Un concert reusit, felicitari organizatorilor si trupelor participante. Galeria foto o puteti vedea aici.

Notele METALHEAD:

Mg42 - 7
Past Redemption - 5