Cronica Vita de Vie - Egon

Cronica Vita de Vie - Egon
Cred ca printre ascultatorii de muzica rock de la noi, sau printre cei care apreciaza si muzica romaneasca de calitate, suntem multi care ne amintim cu placere piese ca "Basul Si Cu Toba Mare" sau "Iamma". Acestea erau hituri in anii 1999-2000, care au ramas pana in ziua de azi melodii rock memorabile din muzica romaneasca.

Cronica  <a href=Vita de Vie - Egon" src="http://194.88.148.40/?mmid=d208813d39403f73f" align="" border="0">
Vita de Vie

Pentru cei care nu sunt prea familiarizati cu acest grup, initial, Vita de Vie era formata din Sorin Danescu la clape, Sorin Tanase la tobe, Sorin Vasile la bas, Bodo la voce, si Vrabie la chitara. In 1996 Adrian Despot l-a inlocuit pe Bodo la voce, iar in locul lui Vrabie a venit Eugen Jojo" Vasile. Pe la inceputul lui 2006, Mircea Burete, care intrase in trupa in 1996, paraseste trupa, iar in locul lui vine Adrian Ciuplea.

Dupa lansarea albumului "Doi" in 2002, Vita de Vie au facut o pauza destul de lunga. Anul acesta insa formatia revenit cu un nou album, intitulat "Egon". Nu sunt un fan al trupei Vita De Vie, dar apreciez anumite parti din sound-ul vechi al acestora, care s-au pastrat si pe acest material. Conform declaratiilor trupei, titlul albumului este un fel de plural fortat de la "ego", la care Adi Despot adauga: "Facem o muzica egoista, care sa ne placa in primul rand noua".

De la sunetul de inceput al primei piese, "Vina", am avut impresia ca baietii continua aceeasi linie acustica si soft de pe albumul anterior. Nu este nici o piesa prea heavy, dar pastreaza aceeasi structura, care imbina partile acustice cu refrene mai hard. Prima piesa de pe acest album care a beneficiat de un videoclip este "Zale De Matase", care este probabil si cea mai comerciala din intreg setul. Aici, pe langa stilul lor putin schimbat, putem observa si cateva influente indie/brit, care fac piesa mult mai accesibila si catchy.

Cronica Vita de Vie - Egon
Vita de Vie

Totusi Vita de Vie nu au inlaturat partea mai agresiva muzicii lor, pastrand riff-uri care amintesc de trupe care i-au influentat si anterior, cum ar fi Korn sau Deftones. De exemplu, piesa "Alunga Tacerea" incepe cu un riff puternic, clar inspirat de americanii de la Korn. Nu lipsesc nici sunetele psihedelice care ne amintesc de Incubus sau alte trupe care au experimentat cu sound-ul alternativ. Track-ul caruia chiar nu ii vad rostul este "12.1-2", care nu e este o melodie, ci un minut si 10 secunde de sunete ciudate care se repeta.

Formatia a spus ca ar fi putut scoate un album mai devreme, avand cateva piese pregatite, care au aparut si pe acest material, dar au preferat sa lucreze trei ani pentru "Egon", decat iasa pe piata cu ceva slab. Ma asteptam la o noua schimbare din partea celor de la Vita De Vie, asa cum au facut cu fiecare din albumele anterioare.

Cronica Vita de Vie - Egon
Vita de Vie

"Egon" insa continua acelasi sound de pe "Doi", adaugandu-i cateva elemente aparent noi, pentru a construi un material cat mai accesibil. Nu voi judeca acest album ca toti fanii dezamagiti, care spun ca Vita De Vie s-a stricat inca de la "Exxtra". "Egon" este un album alternativ complet, usor de ascultat, care mentine trupa pe aceeasi treapta de acum 5 ani.

VITA DE VIE

Harry Haller
Nota: 7/10