Cronica Voivod - Katorz

Cronica Voivod - Katorz

Katorz este cel de-al paisprezecelea album lansat de Cronica Cronica VOIVOD - Katorz - Katorz si, din pacate, primul care nu il include in structura sa si pe legendarul chitarist Denis "Piggy" D'Amour. Desi Piggy nu mai face personal parte din formatie in urma prematurei sale morti din August 2005, prezenta lui poate fi totusi simtita in muzica de pe Katorz.

Cronica Cronica Voivod - Katorz - Katorz

Asta datorita faptului ca formatia foloseste melodii cantate si inregistrate de Piggy inainte de moartea sa. De aceea, Katorz este, de fapt, un omagiu adus lui Piggy si trebuie privit ca atare, si nu ca un album total nou al formatie Cronica Cronica Voivod - Katorz - Katorz.

Chiar si asa, daca aceasta ar fi o lansare Cronica Cronica Voivod - Katorz - Katorz obisnuita, ar fi una foarte buna. Trupa continua sa mearga pe calea pe care se afla si in urma cu 3 ani, cand Snake s-a reintegrat in formatie si Jasonic a preluat atributiile de basist. Inca o data, suntem amenintati de un sunet rapid, aproape SF, al unui trash cu atitudine.

De fapt, acesta este un fel de Nothingface adaptat la noul mileniu si.....este grozav! Prestatia muzicala este una de top si unele riffuri iti raman in cap saptamani intregi ("Odds And Frauds", "The Getaway", "Dognation", "After All"). Vocea lui Snake combina perfect agresivitatea cu melodicitatea, in timp ce Michael Langevin ramane unul dintre cei mai subestimati tobosari ai tuturor timpurilor. Segmentele muzicale cantate de Piggy la chitara sunt la fel de inovatoare ca intotdeauna si ar fi fost mare pacat daca trupa ar fi decis sa nu le includa pe acest album.

Cred ca nu sunt in masura sa dau o nota acestui album. El este un omagiu adus unui muzician grozav si notarea lui mi se pare a fi o insulta. Nu pot sa spun decat ca este unul din albumele mele preferate de anul asta. Acesta este un album grozav ; cumparati-l cand apare pe piata si bucurati-va de el! Ce alta cale mai buna de a sarbatori talentul lui Piggy ?

VOIVOD

METALHEAD.ro
Nota: 10/10