Within Temptation - Mother Earth (cronica album)

de Patricia Cut

Within  Temptation - Mother Earth (cronica album)

Imi plac Within Temptation foarte mult, in special albumele “Mother Earth" si "Silent force".

Mother Earth este cel de-al doilea album al formatiei Within Temptation. Desi eu as putea include trupa in stilul Melodic / Simfonic / Gothic Metal, vocalista Sharon afirma ca ei nu sunt o trupa de goth metal, ci interpreteaza melodii in genul rock simfonic.

Anul 2000 i-a adus trupei promovarea necesara, Within Temptation concertand la trei festivaluri olandeze: Waterpop, Bospop si Lowlands. Tot in acel an, pe 1 decembrie, an apare cel de-al doilea album al lor, Mother Earth fiind apreciat de critici si reusind sa atinga a doua pozitie in topul celor mai vandute albume din Olanda. Ice Queen este primul single (dupa Our Farewell, care n-a avut niciun succes) care i-a deschis formatiei drumul spre succes, in 2001 obtinand primul loc in topuri in Olanda si Belgia. Tot in 2001 trupei i se alatura Ruud Adrianus Jolie, devenind cel de-al doilea chitarist, bateristul Ivar de Graaf fiind inlocuit de Stephen van Haestregt, iar claviaturistul Martijn Westerholt de Martijn Spierenburg. Calitatea discului este confirmata prin succesul comercial obtinut, albumul ocupand constant cele mai inalte pozitii in clasamentele de specialitate din Benelux; Mother Earth este certificat cu disc de platina in Olanda si disc de aur in Belgia. Pe parcursul stagiunii 2001-2002 grupul concerteaza intens in Europa Continentala, una dintre cele mai de succes aparitii fiind pe scena festivalului Pinkpop in fata a 100.000 de spectatori. In acelasi timp erau extrase pe single compozitiile ritmate „Ice Queen” si „Mother Earth”, dar si balada „Our Farewell” — primele doua mentionate s-au bucurat de succes in clasamente, sporind popularitatea albumului de provenienta.

Lansarea albumului Mother Earth a reprezentat un punct de cotitura din punct de vedere stilistic pentru formatia Within Temptation. Robert Westerholt renunta la pasajele vocale agresive in favoarea glasului „angelic” al cantaretei Sharon den Adel, iar liniile melodice preluau influente din muzica celtica si neo-folk. Recenzorii din mediul online au apreciat discul pentru ca „definea noi dimensiuni in ceea ce priveste muzica metal”; de asemenea, cel mai apreciat instrument folosit la compunerea CD-ului era claviatura, cu ajutorul acestuia cantecele fiind atmosferice si cursive. Criticul Robert Taylor si-a incheiat recenzia astfel: „[Mother Earth] este un album de reper, care a impus noi standarde pentru creativitate, muzicalitate si gust – nu numai pentru metal, ci si pentru toate celelalte genuri”.

Primul single extras de pe acest album a fost Our Farewell, care nu a intrat niciodata in topuri. Cel de-al doilea extras pe single a fost Ice Queen. Acesta a deschis drumul formatiei spre succes, obtinand locul patru in topurile din Olanda, dar a castigat si prima pozitie in Belgia. Astfel Ice Queen a devenit cel mai de succes single al trupei pana in acel moment. Succesul s-a repetat si la urmatorul single, Mother Earth, care a ajuns pe pozitia cu numarul trei in Olanda.

In 2003 castiga pretiosul premiu Edison pentru DVD-ul lor Mother Earth(un premiu bine meritat). Promoveaza acest album alaturi de trupa britanica Paradise Lost printr-un turneu european. Relanseaza albumul Mother Earth, care a avut un succes neasteptat in Germania, single-ul Ice Queen reintrand in charturi pe pozitia a saptea in Europa si pe poziia a doua in Olanda.

Lista melodiilor

"Mother Earth" 5:29
"Ice Queen" 5:20