Within Temptation - The Heart Of Everything (cronica de album)

de Iris Isa

Inca de la albumul trecut din 2004, "The Silent Force", Within Temptation au inceput sa se indeparteze de directia albumului "Mother Earth". Sunetelor gothic metal li s-au adaugat elemente electronice si influente alternative, care pe acest nou material au ajuns pana la a putea fi comparate cu piese Evanescence.

Solista Sharon Den Adel nu isi pierde deloc din linia curata a vocii cu care ne-a obisnuit, dar cu participarea lui Keith Caputo, de la trupa americana Life Of Agony, la single-ul "What Have You Done", stilul trupei pare sa devina putin dezordonat. Albumul se deschide promitator cu piesa "The Howling", al carei inceput ne aminteste putin de stilul albumului "Mother Earth".

Aici totusi, desi este o piesa mai ritmata, chitarele se aud din ce in ce mai in spate, iar vocea lui Sharon pare sa aiba un stil melodic mai spre pop. Atmosfera piesei insa este bine realizata, astfel incat putem auzi si sound-ul symphonic metal pe care il asteptam de la Within Temptation. Urmeaza piesa "What Have You Done", care beneficiaza si de un videoclip. Invitatul special Keith Caputo isi face aparitia cam brusc si intreaga piesa imi aminteste de melodia cu care au devenit celebri Evanescence, "Bring Me To Life", care de asemenea avea ca invitat special un muzician american, Paul McCoy de la trupa americana 12 Stones.

Piesele care urmeaza urmeaza parca un singur model si se aseamana foarte mult intre ele. "Our Solemn Hour" iese in evidenta prin refrenul in care intalnim versurile "Santus, espiritus, redeem us from our solemn hour/ Santus, espiritus, insanity is all around us".

La piesa care da titlul albumului, Den Adel incearca o voce putin diferita, ceva mai groasa si mai ragusita, in timpul strofelor, dar nu pare sa se potriveasca cu stilul ei obisnuit. Piesa care incheie albumul este una foarte lenta condusa de un pian, iar mai tarziu putem auzi si o vioara. Este o balada frumoasa, totusi daca cineva nu ar cunoaste stilul trupei, ar pune aceasta piesa in aceeasi categorie cu piese pop mai lente

Dupa schimbarea din 2004, nu ma asteptam la ceva deosebit de la acest nou material. Totusi la fel ca multi altii, am asteptat acest album sperand o revenire la sunetul "Mother Earth". "The Heart of Everything" este un album frumos, usor de ascultat, dar pentru multi poate parea plictisitor la un moment dat Din cate am auzit, in luna mai Within Temptation vor merge in turneu cu Lacuna Coil, o alta trupa care si-a pierdut stilul vechi mult apreciat de fani.

1. The Howling
2. What Have You Done
3. Frozen