Within Temptation - The Unforgiving (cronica album)

de Daniel Radu

Intotdeauna am stiut si am simtit ca Within Temptation au fost o trupa creativa si promitatoare. Chiar daca eu nu ador foarte mult vreunul dintre albumele lor, cred ca fiecare concert prin care s-au lansat are rol aparte.

Acum, trupa a decis sa lucreze la un album conceptual bazat pe o carte de benzi desenate. Opera de arta interesanta, brosura mare si mai multe filme scurte pt a finaliza proiectul ambitios muzical care sunt cu adevarat promitatoare.

Lucru trist este faptul ca cel mai important element, muzica in sine, este destul de neobisnuita si suna ca muzica fara chip de la radio , care ar putea veni de la Lacuna Coil sau Evanescence. Atunci cand trupa a lansat plictisitoarea "Where is the edge" M-am gandit ca a fost o balada si o abordare comerciala pt o piesa de pe viitorul album, dar in cele din urma aceasta a reprezentat stilul trupei noi intr-un mod destul de precis. Accentul olandez ,tastaturile, tobele de calculator si unele orchestratii slabe sunt usor de recunoscut.

Muzical, acest album este o prabusire. Multe dintre hit singleurile potentiale pot fi gasite in prima jumatate a albumului, cum ar fi "Shot In The Dark" sau "Faster", care ar putea intra in discotesci din Europa si sa fie difuzate des. Trupa aproape complet abandoneaza energicul stil de metal simfonic si este clar influentat de muzica pop si rock a anilor optzeci. Aceasta cronica poate fi usor un soc spentru orice fan al trupei.

Acesta este un album de concept comercial fara margini. Mi-e dor solo-uri melodice si emotionale la chitara. Mi-e dor pasaje cu sens si introspective. Mi-e dor de tot ceea ce mi-a placut fapt, la aceasta trupa. In loc de o ascensiune , albumul devine mai slab de fiecare data cand il ascult.. Chiar si piesele bonus sunt fara chip, comerciale si redundante. N-am nici o problema cu initiativa trupei de a schimba stilul lor si de a incerca ceva mai lin si mai comercial, dar prin aceasta Within Temptation isi pierd identitatea lor .

Daniel Radu