Cronica BestFest Day 1:Cypress Fckin Bong

BESTFEST a debutat ieri pe 4 iulie cu un line-up destul de pestrit din care pentru mine ca rocker fara ochelari de cal (adica din ala de mai asculta si altceva), interesante sunau doar trei nume: Apollo 440, Alanis Morissette si taticii hip-hop Cypress Hill.

Probabil va intrebati ce cauta pe un site de rock o cronica a acestor trei artisti. Pai este foarte simplu dragii mei. Apollo 440 canta o combinatie de muzica electronica cu rock, adica cu instrumente pe scena si toate cele, Alanis Morissette nu cred ca are nevoie de vreo explicatie, doar probabil ar trebui sa adaug faptul ca nu cred ca exista picior de rocker in Romania caruia sa nu-i fi placut barem 3 minute o piesa de-a ei, iar Cypress Hill sunt atat de hip-hop ca pana si Rage Against The Machine le-au tras o piesa pe cover, fara a uita sa mentionez ca baietii au un album 100% rock de sari in cap, adica tras cu chitari cu distors, tobe si alte alea.

Ei bine am ajuns la Romexpo in jur de ora 19:30, mi-am ridicat ecusoane, bratari, pliante si alte alea si m-am indreptat frumos spre zona celor doua scene principale, cumva socat de numarul scazut al celor prezenti la acea ora la festival. Asaltat din toate partile de tot felul de dudui a caror ocupatie principala era sampling-ul, mi-am tras niste jetoate galbene cu care puteai cumpara cam orice daca aveai destule si cu inima bucuroasa am trecut la baut bere (daca asa se pot chema paharelele pentru gradinita de 0.3 cica pe care nici macar nu ti le puneau pline).

Apollo 440 o dadeau cum NU stiau ei mai bine atunci cand ajuns la scena H. Aproximativ 2000 de persoane priveau show-ul de pe scena cumva impasibili, iar alte 200 incercau sa danseze. Desi ma asteptam ca trupa sa aduca cele doua tobe pe scena, am avut noroc doar de una, alaturata unui chitarist care probabil uitase riff-urile pieselor, asa ca singurele piese pe care le cunosc au fost masacrate intr-un mare fel (sau poate asta o fi noul lor stil :D). Dezamagiti, am plecat sa admiram imprejurimilie.

Pana sa inceapa Alanis pe scena C, aveam deja vreo 5 berici (nu e un pseudonim, chiar erau berici) la bord asa ca, am crezut eu, eram intr-un mood mai romantic si prietenos pentru stilul abordat de fatuca. Am tras o fuga in fata scenei dupa gard sa impusc niste poze si am observat aproximativ 5000 de oameni chiar fericiti sa o vada pe canadianca, lucru bun zic eu si de admirat. Playlist-ul pestrit din care am recunoscut cam jumatate din piese se pare ca a bucurat publicul prezent, mai cunoscator in ale pieselor decat mine.

Ce n-am inteles nici la Apollo 440 nici la Alanis e de ce sunetul a fost atat de incet? La aproximativ 30 de metri de scena puteai vorbi cu colegul din dreapta despre aproape orice, chiar si despre deontologie si semantica, si va puteati auzi perfect. Poate de aceea jumatate din cei prezenti se preocupa cu totul altceva decat cu ce se intampla pe scena.

Dupa alte vreo 3 berici ne-am indreptat spre scena D unde se pregateau intens sculele baietilor de la Cypress Hill. Probabil s-au pregatit prea mult pentru ca din ce-am vazut eu si cei aproape 6-7000 de oameni prezenti, pupitrul de mixaj avea ceva probleme, probleme care s-au resimtit pana la a 6-a sau a 7-a piesa, prin sunetul infect din care nu puteai deosebi vocea de negativ. Avand in vedere cele spuse mai sus, show-ul americanilor a intarziat aproximativ jumatate de ora, fapt ce a infipt nervii fanilor in furculite serioase.

Ei bine, pana la urma i-au dat drumul in uralele publicului si le-au oferit un playlist de zile mari pe care am sarit de mi-am fracturat toate degetele de la picioare (deontologic vorbind).

Cred ca daca nu recunosteai How I Could Just Kill a Man, Dr. Green Thumb, I Wanna Get High sau Hits From The Bong, sigur ai trait intr-o pestera in ultimii 15 ani, sau n-ai avut televizor (HUO!) sau internet (OLE!). Dom`le cum sa zic, cam toate categoriile de ascultatori de muzica existente erau prezente acolo. De la rockeri la hip-hoperi la clubberi la cocalari si printese pitzipoance (astia nu asculta muzica de fapt) toata lumea sarea de modela asfaltul.

Putea a verde de ti se muta nasul din loc, si uneori publicul acoperea scena ca volum. Stati pe loc, nu fugiti, pentru ca pe piesele cu tenta verde s-a inverzit pana si scena, totul in fata a cateva sute bune de forte de ordine, care probabil credeau ca baietilor le place sa incalce legea de a .... fuma malboro in cadrul unui eveniment public.

Ce sa mai zic? Cypress Hill au salvat prima zi de BESTFEST, o prima zi care a avut si problemele dar si atuurile sale. Am plecat spre casa cu picioarele facute zacusca dar bucuros de un show senzational al unor tatici ai rap-ului care si dupa atatia zeci de ani demonstreaza ca ce e bun nu moare niciodata (in ei).

Poze: Galerie Foto Cronica BestFest Day 1:Cypress Fckin Bong

Cronica si poze din ziua a doua: BestFest Day 2:Generation Clash

Cronica si poze din a treia zi : BestFest Day 3:Revolutia lui Manu

Filmari din cadrul BESTFEST, care a avut loc la Romexpo weekendul trecut, cu formatiile Kaiser Chiefs, Alanis Morissette, Stereophonics, Manu Chao, Cypress Hill, Sunrise Avenue, Manic Street Preachers, pot fi urmarite pe METALHEADTV, in episodul cu numarul 63, aici.

Un B'ESTFEST Video Report gasiti aici: BESTFEST Video Report

Semneaza: Morrison Metalistus fara ochelari de Calus