Cronica Luna Amara la Urban Blast

Cronica Luna Amara la Urban Blast
Dupa ce artistii urbani ai capitalei (si nu numai) si-au demonstrat abilitatile de muzicieni in cadrul Urban Skills, aseara a venit randul trupelor eXplosive. Pe data de 7 noiembrie, in Suburbia a avut loc un eveniment mult prea putin promovat si anume Urban Blast. Cuvantul 'blast' a intrat foarte bine in context, caci am asistat la o explozie de nervi din partea tuturor, in mare parte datorita organizarii.

Evenimentul de aseara a fost practic un calvar, atat pentru public cat si pentru trupe. In ciuda faptului ca recitalul era programat pentru ora 21:00, acesta a inceput cu o ora mai tarziu (oricum ne-am obisnuit cu aceste mici intarzieri). Prima trupa din cadrul evenimentului, au fost cei de la VooDoo, o trupa relativ noua cu un stil destul de occidental bazat in special pe post-grunge/alternativ/hard rock, elemente specifice trupelor americane.

VooDoo la Urban Blast

Au cantat foarte corect, avand cateva piese bine structurate. Din pacate cele 100 de persoane care au ignorat meciul cu Steaua, nu s-au simtit vizibili impresionati de prestatia Voodoo. Sunetul a atins limita decentei doar in anumite cazuri, boxele din fata avand mai mult un rol vizual. Nu am inteles de ce au cantat 60 de mintue, fiind trupa de deschidere. In fine, cam atat despre Voodoo.

Ora 23:00: Dupa o pauza de aproximativ 30 de minute au urcat cei de la Oliver, o formatie cu mare priza la publicul feminin. Ei se incadreaza in stilul indie/brit pop cu o chitara electrica si una acustica. Vocalul are un timbru special, ce ii permite cateva tonalitati marca Muse. Muzica se adreseaza in special fetelor, asa ca am preferat sa parasesc "sala", alaturi de amicul Hitscum. Pe stilul lor, Oliver canta foarte bine..aici chiar nu am ce sa comentez. Doar ca nu sunt un mare fan brit. Sunetul a fost la fel de prost, degeaba au existat pauze intre trupe. Din nou, recital de 60 de minute plus o pauza de aproximativ 30 de minute.

Oliver la Urban Blast

Ora 00:30: Pe scena isi fac aparitia Tep Zepi, una din "revelatiile" ultimului an, in materie de alternativ. Din pacate show-ul de aseara nu a fost unul din cele mai bune, in special datorita sunetului si a oboselii. In ciuda stresului, entuziasmul membrilor a fost destul de mare. Reactia publicului, destul de impartita.

Tep Zepi la Urban Blast

Trupa are un chitarist de mare valoare, ce foloseste aproximativ 10 pedale pentru chitara. Ca stil, Tep Zepi se incadreaza in zona hard rock/stoner cu ceva elemente psihedelice, destul de apropiati de Queens of the Stone Age. Cum am spus si mai devreme, nu a fost unul din cele mai bune concerte. Sunetul a fost groaznic, basul avea devieri de sunet, iar toba mare a avut un efect mult prea redus. Astept un concert Tep Zepi, macar la fel de bun ca cel din Vama Veche.

Tep Zepi la Urban Blast

Ora 1:30: Pauza a fost mai mica, astfel ca pe la 2 fara 10 au intrat pe scena Luna Amara, care n-au mai contenit sa se certe cu sunetistul. Probabil cel mai afectat a fost Mihnea, care a dat startul concertului in ciuda faptului ca microfonul pentru voce si trompeta, avea devieri serioase de sunet. Lipsa de public (la ora respectiva, se aflau aproximativ 50 de oameni in sala) nu a afectat show-ul Luna Amara.

Luna Amara la Urban Blast

Un playlist destul de bine pus la punct, cu deja cunoscutele hituri, precum si mult asteptatul cover Nine Inch Nails. Recitalul a fost presarat cu cateva compozitii noi, intr-un stil ceva mai agresiv si in acelasi timp melancolic. Baietii se folosesc si de cateva scream-uri, bine fixate in piese, fara a afecta esenta muzicala ce a devenit deja un trademark Luna Amara. Datorita oboselii, n-am rezistat pana la final, astfel ca pe la ora 3 fara 15 am decis sa parasesc Suburbia.

Luna Amara la Urban Blast

Luna Amara la Urban Blast

Concluzii: