Manowar - Battle Hymns MMXI (cronica de album)

de RuXia

Manowar - Battle Hymns MMXI (cronica de album)


Articol postat de un cititor METALHEAD.ro. Scrie si tu cu Citizen Journalism si parerea ta va fi publicata !

Mai intai, trebuie sa accentuez ca, “Battle Hymns MMXI”, NU este o remasterizare. Piesele au fost reinregistrate, de la cap la coada, cu ajutorul tehnologiei moderne, drept pentru care, calitatea si acuratea sunetului sunt absolut uluitoare. Componenta in care a fost reinregistrat albumul este urmatoarea: Joey DeMaio (bas), Eric Adams (voce), Donnie Hamzik (tobe), Karl Logan, (chitara).

Acum sa revenim la album: l-am ascultat imediat ce mp3-urile au devenit disponibile pe The Kingdom of Steel.

Si continuu sa il ascult, pentru ca pur si simplu ma fascineaza claritatea sunetului, forta pe care o degaja si maniera desavarsita de interpretare. Sunt aceleasi compozitii, din 1982, dar prezentarea e alta – intr-un sens complex si pozitiv. Este o abordare in forta, zdrobitoare, care poate fi perceputa inca de la primele acorduri. “Death Tone” si “Metal Daze” aduc la viata “febra” metal specifica perioadei de aur a genului. Iar versiunile actualizate ale pieselor “Fast Taker” si “Shell Shock” iti taie rasuflarea cu soundul rasunator si indarjit.

Daca imi este permis sa am o piesa favorita, aceasta ar fi “Manowar”, dintr-o ratiune subiectiva: varianta de pe album este foarte apropiata de cea pe care trupa a prezentat-o live in ultimii ani. E ca si cum Manowar ar fi din nou pe scena in fata mea, o senzatie pur si simplu incredibila.

“Dark Avenger” nu avea cum sa treaca neobservata: pe langa prestatia trupei, ce se inscrie in nota “heavy” ce caracterizeaza intregul album, se adauga un alt element ce da plus-valoare: pasajul narativ al lui Sir Chritopher Lee, ce a fost inregistrat la legendarul Abbey Road Studios din Londra. Dupa ce Orson Welles contribuise in maniera inconfundabila la versiunea originala, nu eram sigura la ce sa ma astept. Dar, dupa ce am ascultat noul “Dark Avenger”, pot sa spun ca prestatia lui Sir Lee intregeste aceasta piesa impresionanta si foarte iubita de fanii MANOWAR

Solo-ul “William’s Tale” este atat de clar, taios si vibrant, incat – dincolo de thenica desavarsita de executie - poate fi considerat chiar intruchiparea saltului tehnologic dintre 1982 si 2011. De altfel, basul, putenic, limpede si pur si simplu percutant, este impresionant pe intregul album.

Revenind, la piese, Battle Hymn incununeaza acest regal de forta si maiestrie. Stilul instrumental unic, care il caracterizeaza pe Joey DeMaio se evidentiaza mai bine decat pe oricare alt produs al trupei.

Prezenta lui Donnie Hamzik la tobe cred ca poate multumi si cel mai aspru critic. Dupa 2 ani alaturi de MANOWAR, este clar ca Donnie este parte integranta a trupei, iar personaliatea lui muzicala se face simtita pe intregul album.

Prestatia vocala a lui Eric Adams este fara cusur. Anii de experienta i-au permis lui Eric o abordare profunda, plina de emotie, ce iti da impresia ca solistul e chiar langa tine. Pasiunea nestinsa pentru metal razbate din fiecare inflexiune a vocii si creaza un efect unic, o traire speciala, apropiata de cea specifica unui concert live.

Karl Logan – singurul membru din actualul line-up, care nu facea parte din formatie in 1982., s-a achitat cu brio de treaba lui. Chitaristul a trecut compozitiile prin filtrul propriu si si-a pus amprenta asupra noi versiuni a albumului. De la riff-uri pana la solouri, tot ceea ce inseamna chitara pe “Battle Hymns MMXI”, imbraca o haina noua, adecvata stilului care il caracterizeaza pe Logan.

Pentru fanii MANOWAR, albumul este un “must have”, prin prisma paralelei cu versiunea originala si prin simpul fapt ca este cel mai recent material de studio al trupei. Iar datorita caracteristicilor tehnice remarcabile, albumul are premisele unei experiente metal memorabile si pentru cei care nu sunt neaparat consumatori ai genului.

Pe langa piesele incluse pe primul album din cariera MANOWAR (Battle Hymns - 1982), pe “Battle Hymns MMXI” se mai gasesc doua bonus track-uri – “Fast Taker” si “Death Tone”, ce dateaza chiar din 1982 si nu au mai fost facute publice pana acum.



Dacă vreți să vă înscrieți la newsletterul METALHEAD și să aflați primii ce trupe mari vin în România, dați un click aici: METALHEAD Newsletter

Intra si pe Canalul de Whatsapp METALHEAD si afla prima oara cine canta in Romania!


Ne gasesti si pe Instagram


Concerte recomandate: