Cronica Thom Yorke - The Eraser

Cronica Thom Yorke - The Eraser

Cand a aparut prima data stirea ca liderul trupei Radiohead, Cronica Cronica Cronica Thom Yorke - The Eraser - The Eraser - The Eraser urma sa scoata un album solo, se poate spune ca a venit ca o surpriza daca luam in considerare faptul ca formatia Radiohead era in mijlocul unui turneu si destul de ocupati cu inregistrarile pentru al saptelea si mult asteptatul album, totusi, multi se asteptau ca Thom sa scoata la un moment dat ceva soloera doar o chestiune de timp.

Cronica Cronica Cronica Thom Yorke - The Eraser - The Eraser - The Eraser

Produsul catorva ani in care Thom a compus, "The Eraser" este un album electronic experimental produs de vechiul om de studio al trupei Radiohead Nigel Godrich lansat la XL Recordings (pe unde au mai trecut si Dizzee Rascal, Basement Jaxx si Davendra Banhart).Din punct de vedere liric "The Eraser" contine parti tipic melancolice cu multe trimiteri politice (acestea include subiectul incalzirii globale) dar versurile reusesc totusi sa ramana foarte accesibile.

Cateva momente par in mod surprinzator inspirate din Bjork. Vocea frumoasa si obsedanta a lui Yorke ajunge parca la puctul maxim de calitate si tehnica, sunand puternic emotionant dupa cum ne-a obisnuit.

Metodele muzicale folosite sunt poate putin crude in termeni de tehnica electronica contemporana si productie, dar furnizeaza un tipar mai mult decat rezonabil pentru talentul vocal al lui Thom. Sintetizatoare intunecate, bantuitoare si elemente de percutie interesante stau adecvat alaturi de metode conventionale pentru a ajuta sa creeze o experienta cinematica. In mai multe feluri este un album care prezinta si asemanari cu albumele mai experimentale Radiohead ca "Amnesiac" sau "Kid A".

Dintre melodiile care ies in evidenta, "Harrowdown Hill" se remarca prin forma refrenului: "we think the same things at the same time". Alte piese interesante sunt "Atoms for Peace" in care Thom ne impresoneaza cu tehnici vocale uluitoare, "Black Swan" cu o atmosfera stranie si "Cymbal Rush" care contine un riff de pian destul de catchy, desi, din pacate, semnalele electronice par sa se lupte pentru spatiu cu acest pian stricand foarte putin experienta. "The Eraser" chiar reuseste sa captureze imaginatia.

Calitatie vocale ale lui Thon si talentul de a scrie versuri sunt indiscutabile. El ne arata din nou dovezi care il fac unul din cei mai mari muzicieni ai generatiei noastre.

THOM YORKE

Harry Haller