70000 Tons of Metal: O experienta care merita incercata

de Chaos Lore

Articol postat de un cititor METALHEAD.ro. Scrie si tu cu Citizen Journalism si parerea ta va fi publicata !

Ceea ce acum un an parea o idee mai mult decat indrazneata, sau pana acum cateva saptamani o mega-teapa, s-a materializat saptamana trecuta in cel mai tare eveniment heavy-metal organizat pana acum.

Totul fost foarte bine planuit si pus la punct, incepand cu perioada (iarna in Emisfera Nordica) si pana la selectia formatiilor, trecand prin alegerea vasului si a rutei.

Fata de marile si vestitele festivaluri, pe barca au incaput "doar" 2000 de pasageri ceea ce a facut ca intr-adevar tot evenimentul sa reprezinte "all area access pass" pentru toata lumea. Au fost 40 de formatii invitate, fiecare urmand sa sustina cate 2 concerte pe perioada croazierei, pe cele 3 scene amplasate pe vas (1 pe puntea superioara - cu piscina si 2 in cluburile din interiorul vasului). Setlisturile au fost usor diferite intre cele 2 concerte si au inclus si piese mai vechi sau chiar piese care nu sunt in mod normal cantate live. Sonorizare si organizare tehnica super.

In afara de momentele cand erau pe scena, toti membrii formatiilor erau amestecati printre pasageri (metalheads), astfel incat toata lumea povestea liber la o bere in timp ce alte trupe faceau atmosfera. Si astea schimba mult fata evenimentele in care fugi si te rogi de bodyguarzi sa te lase sa faci o poza cu trupa ta preferata, sa iei un autograf sau sa pui o intrebare (de cele mai multe ori cea mai stupida care iti vine in cap) idolului tau. Aici toata lumea a fost relaxata, am fost ca in tabara :)

Pasagerii au fost din toate colturile lumii, foarte multi din Europa (Germania si Olanda au avut reprezentare puternica) dar si din Australia, America de Sud si USA. Toti foarte prietenosi si fericiti sa fie acolo, sa se bucure impreuna cu restul de eveniment. Nu a fost un eveniment ieftin din niciun punct de vedere. Si astfel toti cei prezenti au pretuit fiecare moment petrecut pe vas pentru a se distra si pentru a-si face noi prieteni.

Un alt aspect de remarcat in croaziera a fost bunul simt al tuturor celor prezenti. Desi complet socati la inceput (si intrebandu-se oare din ce iad am aparut) personalul vasului a fost impresionat pozitiv de comportamentul "rockerilor" care s-au multumit cu "muzica aia a voastra si bere"....si au curs rauri de Corona! Dar totul a ramas civilizat, iar rockerii super deschisi si prietenosi. Indiferent ce scria pe tricoul tau (obligatoriu negru) erai imediat "adoptat" in discutii, "prins" in poze sau "invitat" sa vezi 'cea mai tare trupa ever!' ;)

Poze de la eveniment gasiti aici: Poze 70000 Tons of Metal 2011

Concertele au avut durata de aproximativ 1 ora fiecare si au fost in fiecare zi, cu exceptia zilei de miercuri cand vasul a acostat in Cozumel si urechile noastre au avut timp cateva ore sa se refaca.

In ultima seara (joi) atractia a fost barul de karaoke unde la inceput cativa curajosi au deschis microfonul, iar la scurt timp au fost "inlocuiti" sau ajutati de membrii cate unei trupe. Momentul "ABBA" al celor de la Testament, Exodus si Death Angel a fost pur si simplu... de neratat.

Punctul putin mai slab al evenimentului a fost reprezentat de merchandizing - marimi aiurea, modele nu tocmai actuale (date din turneele deja incheiate), dar rockerii au trecut rapid cu vederea acest mic neajuns. In fond, tricourile se pot cumpara de pe net, dar distractia si intreaga experienta reprezentata de eveniment, nu.

Croaziera heavy-metal nu se poate compara cu un festival "normal". Sunt experiente diferite sa fii la Wacken cu alti 100.000 rockeri sau sa fii pe vas cu 2000 dar sa te socializezi cu idolii tai. Oricum ar fi, e o experienta care merita incercata...macar 1 data in viata (sau de mai multe). ;)

Citind forumurile de discutii post-croaziera, vad ca impresiile mele sunt impartasite de toti cei care au fost acolo, si care acum incing forumurile si portalurile de photo-sharing sau stau cu ochii pe site-ul www.70000tons.com in asteptarea momentului cand se vor pune in vanzare biletele pentru croaziera din 2012. Pentru ca vor fi 70000 tone de metale grele si distractie maxima si in Ianuarie 2012, conform organizatorului evenimentului (Andy Piller).

Asa ca... metalheads, don't miss the boat in 2012! \m/

Scris de Monik