Cronica Tiarra si Trooper la Metal Boots Festival Ziua 2

Ei bine in ziua doi m-am prezentat si eu la Metal Boots Festival dupa ce mi-am revenit din iuresul de la Guilty Parties. Pe la ora 19:00 cand am ajuns cu Fane (multumiri fetelor de la marketing ca ne-au adus cu masina si au suportat mistourile noastre vreo 20 de minute) clubul arata dezolant de gol.

Filmari de la Metal Boots Festival pe METALHEADTV

Cronica  <a href=Tiarra si Trooper la Metal Boots Festival Ziua 2" title="Cronica Tiarra si Trooper la Metal Boots Festival Ziua 2">

M-am cam speriat nitel crezand ca iarasi o sa dorm pe mine vreo 5 ore, dar se pare ca promovarea pe care am asigurat-o acestui mini-festival a fost de bun augur, asa ca pana la urma Tiarra si Trooper au cantat in fata a aproximativ 200 de persoane. Imbucurator ca undergroundul romanesc strange mai mult public decat alte trupe consacrate ca Ancient Rites sau ce-am mai vazut in ultima vreme prin Live Metal Club.

Intrand direct in paine, la primele doua trupe ale serii s-a putut observa cati prietenii au venit sa le vada pentru ca C.O.D. (Child Of The Devil dupa o piesa AC/DC) au cantat cu doar cateva persoane in fata scenei. Trupa se evidentiaza printr-un solist vocal foarte bun, o copie fidela Bon Scott atat ca prezenta scenica cat si ca voce. Au cantat in mare doar piese AC/DC si doua sau trei compozitii proprii. Le-as recomanda pentru moment sa ramana la AC/DC pentru ca fac o treaba foarte buna si suna ceas, piesele proprii lasand inca mult de dorit. Dar e timp ! E o trupa foarte tanara care poate progresa. Nota zece pentru solistul vocal, un showman adevarat.

Fotress Of Faith au fost chinuiti de inginerul de sunet, asa ca pe prima piesa nu se auzea mai nimic, iar din cate am inteles, pe scena nu prea au mers cum trebuie monitoarele mai tot concertul. Totusi, s-au descurcat onorabil si sunetul pe fata a fost foarte bun. Au cantat doar jumatate de ora din cauza line-check-ului interminabil de la inceputul showului. Au crescut, au mai repetat si incet incet isi creeaza propriul trademark pe scena noastra metallica, amarata asa cum este ea in clipa de fatza. Nota 10 pentru efort, nota 9 pentru prestatie si sper sa-i revad curand. P.S. Au cantat si un cover Maiden cu un invitat special Black Magic parca, cover ce le-a iesit foarte bine.

Blind Spirits au avut un bonus. Pe Balauru de la Trooper la mixer, asa ca au sunat brici! Seba a facut show ca de obicei, iar colegii de trupa l-au sustinut fara gres, asa ca acest concert al baietilor a fost probabil unul dintre cele mai bune pe care le-am vazut (si am vazut vreo 6-7 cred). Se simte cumva maturizarea trupei si a sound-ului si profesionalismul membrilor, gradul de coeziune fiind la cote maxime. Nota zece pentru Blind Spirits si pentru al lor heavy metal cu tendinte de old school cantat curat si cu pasiune. In curand le prevad un viitor de headliner al concertelor de heavy metal, cel putin in Bucuresti. Nu ii scapati live. Merita prezenta voastra.

Tiarra au avut parte de cel mai numeros public dintre toate trupele. Ca si in Utopia sau Old School, fanii Tiarra stau, asculta, dau din cap apoi pleaca. Nu incurajez acest tip de actiune dar asta se intampla. Un line-check foarte lung din nou, dar de inteles avand in vedere ca erau prezenti 8 oameni pe scena. Din cate am inteles, inginerul minunat de sunet a pierdut foaia cu reglajele de la soundcheck. Incet incet totul a revenit la un relativ normal si Tiarra ne-au prezentat un playlist axat pe o singura idee: promovarea urmatorului lor album care va aprea in ianuarie la o casa de discuri din Germania. (deci se poate!).

O noutate pentru mine a fost prezenta contrabasului pe scena care aduce un plus de sound dar si de imagine. Recapituland: bassul, chitara, cele doua voci (clean si growl), contrabasul, tobele si clapa fac din sound-ul Tiarra ceva complet nou in peisajul nostru metalic. O trupa ce nu trebuie scapata live, chiar daca muzica lor este cumva pierduta in negurile gothic metalului. Tiarra: Nota Zece !

Incet incet am ajus si la headliner-ul serii - Trooper - pentru a treia oara in Bucuresti in doar o luna de zile. Despre baieti am tot scris in nenumarate randuri, asa ca ma voi rezuma la voia buna prezenta atat in public cat si pe scena. Acelasi show energic, aceiasi dedicare pana la extenuare au definit concertul targovistenilor aseara. Publicul a fost de nota zece desi se observa oboseala clara pe fetzele acestora.

S-au pletosit la maxim, au cantat si urlat impreuna cu trupa lor preferata pana in jur de ora 12:00 noaptea. Playlistul a fost ales la geana, cumva asemanator cu cel de la aniversarea a 12 ani. De remarcat sunetul foarte bun, cumva vina lui Balaur (votati-l la concurs) care de cand a ajuns in Live Metal pana sa urce pe scena, a tot sta pe la mixer si a discutat cu inginerul de sunet. Nota zece pentru Trooper, nota zece pentru public si nota zece pentru o seara reusita.

Votati trupele la BEST OF Rock & METAL 2007.

Puteti citi ce s-a intamplat in prima zi in cronica de mai jos:
Vokodlok la Metal Boots Festival Ziua 1